Entrevista a Marta Mata, Tutora Acadèmica a EUSS: “El dia que els alumnes troben un bon acompanyament, s’hi acullen de forma natural perquè és un gran avantatge”

Foto-Marta-MataLa personalització de l’ensenyança es tradueix a EUSS en una figura concreta que orienta i acompaña a l’alumne durant la seva formació acadèmica. Per entendre com és i en què es basa aquest perfil, parlem amb la Marta Mata, Tutora Acadèmica a EUSS.Quina és la seva especialitat dins d’EUSS?

Jo pertanyo al departament de Mecànica, on imparteixo assignatures de 2n., 3r. i 4rt. curs.

Quin és el seu paper com a tutora?

Com a tutora d’especialitat, assessoro els alumnes de 3r. i 4rt. curs amb la seva matrícula i junts tracem l’itinerari idoni per al curs següent.

Quants i com són els alumnes que té sota la seva tutela?

L’especialitat de mecànica té uns 115 alumnes, que tutelem entre el professor Arkaitz Fano i jo mateixa. Amb tal quantitat d’alumnes ens trobem amb diverses tipologies, on la més diferenciadora seria el fet que treballin o no.

Des de quin moment l’alumne comença a tenir tutor l’alumne de l’EUSS i quan dura aquesta relació?

El tutor és un tret propi de l’EUSS, i és una figura que acompanya a l’alumne des del primer dia fins la seva graduació, i a vegades més enllà. Això és gràcies a que al llarg del grau la tutoria evoluciona amb l’alumne.

Com és aquest sistema de tutorització que porta a terme l’EUSS?

En els cursos inicials el tutor és un professor implicat en la formació bàsica, i té un rol d’acompanyament. Més endavant, quan la tutoria passa a mans dels professors d’especialitat, deriva en una relació més d’assessorament i orientació.