Olga Vendrell, cap de Development & academic management support i cap del Servei intern de qualitat, es queda a casa

Seguim amb la secció #JoEmQuedoACasa

Descobreix com el personal de l’EUSS s’adapta a la docència virtual i al teletreball. Avui parlem amb Olga Vendrell, Cap de Development & academic management support i Cap del Servei intern de qualitat, per saber com porta el confinament i les noves mesures que ha adoptat per adaptar-se al teletreball.

Quin servei ofereixes?

Em resulta complicat respondre aquesta pregunta perquè les meves tasques a l’EUSS són molt diverses i s’encavalquen entre dos àmbits: Àrea TIC i Servei Intern Qualitat (SIQ).

Dins del TIC m’encarrego, entre altres coses, de tractar les dades per calcular indicadors i obtenir estadístiques que han de facilitar la presa de decisions. També sóc la responsable de les aplicacions internes (GACOnLine i Borsa de treball), a la vegada que dono suport a nivell informàtic als usuaris de SIGMA VEGA.

Com a responsable de Qualitat, vetllo perquè els estudis que oferim a l’EUSS s’ajustin als estàndards de qualitat europeus. A partir dels indicadors que comentava abans, s’analitza com ha anat cada curs i es plantegen propostes de millora per avançar progressivament. El seguiment d’aquestes propostes i la millora contínua són fonamentals per oferir uns estudis de qualitat.

Com t’has adaptat al teletreball? Quines eines utilitzes?

La veritat és que poques adaptacions he hagut de fer. Habitualment, ja faig teletreball un dia a la setmana. És una bona manera d’aconseguir un alt nivell de concentració, difícilment igualable al que arribo quan estic al despatx del TIC de l’EUSS.

Avui en dia, la major part de les meves tasques es poden fer telemàticament. Per exemple, ara estem informatitzant els nous plans d’estudi que començarem a implantar a l’EUSS el curs 2020-2021. Per fer-ho, necessito accedir a l’aplicació web del RUCT (web del Ministerio de Educación), a SIGMA VEGA i a les bases de dades hostatjades als servidors de l’EUSS (a aquestes últimes m’hi connecto remotament via VPN).

Una novetat important, però, és la forma de treballar amb les persones del voltant. Ara no ens podem reunir presencialment, així que ho fem utilitzant eines com Meet de Google o Teams de Microsoft. Personalment agraeixo disposar d’aquestes eines perquè permeten veure’ns les cares i sentir-nos més a prop en aquests moments de confinament.

Quin consell donaries als alumnes?

Ara mateix, només un: #joemquedoacasa

Recomana un passatemps per aquest període de confinament (aficions que es poden fer des de casa, una sèrie, una pel·lícula, un llibre, etc.)

Passatemps i aficions en tinc tantes com us pugueu imaginar! Però que es puguin fer aquests dies, a casa, ja és un altre tema. Viatjar: descartat! Anar a la platja o a la muntanya: descartat! Sortir a sopar i a prendre una copa amb els amics: descartat! Seguir un partit de futbol o una cursa de motos: descartat!

Però afortunadament m’agrada molt llegir, i això sí que ho puc fer. Així que aquests dies sempre trobo una estona per posar-m’hi. Un dels darrers llibres que he acabat ha estat “Yo”, l’autobiografia d’Elton John, i la recomano a tothom qui en sigui fan. Impressionant! A qui li agradi la novel·la històrica, també em va enganxar molt la trilogia “TheCentury” d’en Ken Follett, formada pels títols “La caiguda dels gegants”, “L’hivern del món” i “El llindar de l’eternitat”.