Capítol de llibre, publicat a Advances in Mathematics Education

El professor Dr. Ignasi Florensa i la professora Dra. Kristina Markulin acaben de publicar un capítol titulat “Real or Fake inquiries? Study and Research Paths in Statistics and Engineering Education”, en el llibre “Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Advances in Mathematics Education”, en col·laboració amb la Dra. Bosch de la Universitat de Barcelona i la Dra. N. Ruiz-Munzón del TecnoCampus de Mataró.

Els Recorreguts d’Ensenyament i Investigació (REIs) són un format d’ensenyament, que tenen el seu origen en la Teoria Antropològica del Didàctic (TAD), basats en la recerca al voltant d’una pregunta oberta. La pregunta generatriu que es planteja al començament del REI és un component crític. De vegades, pot portar cap a una “recerca falsa” quan el propòsit no és respondre la qüestió sinó cobrir determinats continguts curriculars. En aquest article es discuteixen diverses seleccions de preguntes implementades en diferents REIS en cursos de nivell universitari. 

REIs considerats en l’estudi, implementats en cursos de nivell universitari.